Gjerdesolhatt (Kyss meg over gjerdet)

Rudbeckia laciniata

Høyde: 1,5-2,5 m
Bredde: kan fort fylle et stort område
Planteavstand:
Voksemåte: tuedannende.
Blomster: kraftig stengel med dypgule blomster mellom august og september
Duft:
Blader: sterkt delte blad
Jord: fuktig, næringsrik jord
Voksested: sol
Bruk: 
Stell: må bindes opp
Herdighet: 
Plantet: 2010

Det finnes flere typer Gjerdesolhatt, med både enkle og fylte blomster.
Min er blant de som har "vandret" fra hage til hage i årtier, derfor vet jeg ikke hvilken type det er.

Gjerdesolhatt blir høyere enn stilkene klarer å bære så den må bindes opp. Jeg har planene
klar for en bedre løsning neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er takknemlig for mer informasjon. Skriv gjerne om egne erfaringer.
Nå har jeg satt på kommentargodkjenning for å få beskjed om nye kommentarer.