Duftskjærsmin

Philadelphus coronarius
Høyde:200-300 cm
Bredde:
Planteavstand:
Voksemåte:Opprett, buskete tett  vekst.
Blomster:  Hvite, duftende blomster i juni. 
Duft:
Blader:
Jord:Næringsrik, godt drenert jord.
Voksested:Lun, solrik
Stell: Bør vokse fritt uten for mye beskjæring.
Herdighet:H5




I 2007/2008 plantet jeg fire Duftskjærsmin langs uteplassen ved låven (Se bildet under). I 2014 var buskene blitt ca 170 høye og hadde en fantastisk blomstring. (se bildet til venstre)









Jeg har også plantet en Duftskjærsmin på sydsiden av bryggerhuset, den begynte å blomstre i 2012.






























I 2021 plantet jeg Duftskjærmin i "skoglandet" bak låven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er takknemlig for mer informasjon. Skriv gjerne om egne erfaringer.
Nå har jeg satt på kommentargodkjenning for å få beskjed om nye kommentarer.